Na 10 dagen onderhandelen door onder andere Gia Tarugaladze lukt het ons om de auto's vrij te krijgen. We hebben van alles geprobeert om de Wit Russische douane te overtuigen dat we zonder het speciale gereedschap niet ver komen met een antieke auto. Dat we in de open lucht moeten slapen zonder onze tenten als we ergens vast zitten in de modder van Mongolie omdat ze de grondankers en de lier in beslag hebben genomen. Dat we ueberhaupt niet ver komen zonder kleding en navigatiemiddelen. Alleen het argument dat Piet erg aggressief wordt zonder zijn pilletjes helpt. De medicijnen mogen mee.
We hebben geen tijd meer om verder te onderhandelen want het is nog minimaal 15 dagen reizen met de trein voordat de container aankomt in Mongolie.
Uiteindelijk stemt de douane er mee in dat als we nieuwe spullen in de container stoppen deze wel mee mogen. Gia heeft een dag later een transport naar Brest, dus als we snel zijn om nieuwe spullen te kopen dan kan dat nog mee. Maar dit aanbod wordt afgewezen door expediteur Looze, die verantwoordelijk is voor het transport. De nieuwe spullen die we kopen worden met luchtvracht naar Mongolie gezonden. Nu moeten we 2 ladingen in Ulaan Bator invoeren.
Enfin: de auto's vertrekken weer.
Mercedes Benz 280 SE |
Rolls Royce Phantom I Antonoff 1929 |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten