vrijdag 11 mei 2012

Taakverdeling

De taken voor de voorbereiding worden toebedeeld met inachtneming van de persoonlijke competenties.

Piet Peters, als rechter en advocaat wordt benoemd tot voorzitter omdat hij het best kan praten en schrijven. Hij krijgt ook de doorslaggevende stem bij het staken der stemmen. De rest hoopt dat zij geen spijt van deze beslissing krijgen. Verder moet Piet er voor zorgen dat de in- en uitvoer van de auto's met toebehoren op tijd geregeld is. Hij is verantwoordelijk voor alle documenten en juridische procedures en aansprakelijkstellingen die we onderweg tegen zullen komen.

Fons Ypma heeft enige medische ervaring en zorgt voor het fysieke welzijn van zijn reisgenoten en alle hulpbehoevenden die we onderweg tegen komen. Of ze willen of niet. Verder is hij veruit de meest intelligente, belezene en cultureel onderlegde reiziger. Hij zal de geschiedenis, de geografie, de bevolking en de cultuur bestuderen en zijn reisgenoten daarvan op de hoogte stellen en reisdoelen indentificeren.

Bram Rutgers heeft naast zijn tandartsenpraktijk nog een bloeiende rallyeorganisatie met een focus op Malawi. Hij zal voor het ontwerp en de navigatie van de route zorgen. Dit is een interesante klus want er schijnen geen wegen te zijn buiten de hoofdstad van Mongolia.

Anton aan de Stegge heeft ervaring lange afstandreizen en heeft de Antonoff zelf gebouwd. Hij zal er voor zorgen dat de auto's goed geprepareerd zijn voor deze tocht en dat ze blijven rijden. Deze opgave wordt verzwaard omdat er nauwelijks ervaring is met het doorkruizen van Mongolia met een 2 wiel aangedreven voertuig. De meest gebruikte vervoermiddelen zijn nog steeds het paard en een 4 wiel aangedreven Rusisch busje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten