Het oorspronkelijke plan is om van uit Wladiwostok naar het Baikalmeer te rijden dan een rondje door Mongolia en te eindigen in Irkutsk. Later zouden we weer naar het oosten richting Kamschatka rijden om dan de Beringstraat over te steken naar Alaska.
Dit plan blijkt veel te ambitieus omdat de beschikbare tijd maar beperkt is en de afstanden veel te groot. Alleen vanuit Wladiwostok naar NovoSibirsk is al 5000 kilometer.
Als blijkt de container met de auto's ook over land per spoor naar Siberie vervoerd kunnen worden wordt een plan gemaakt om te starten van uit Irkutsk naar Ullan Baator en westwaarts dwars door Mongolie naar Novo-Sibirsk, waar de container dan zou moeten staan. Vandaar zou Anton en Willemien in een volgende etappe naar Kazachstan kunnen rijden. Het blijkt vrijwel onmogelijk om dit georganiseerd te krijgen vanwege de "Dubbel Entry Visa" die nodig zijn voor Rusland en Mongolie. Op zo'n moment ben je blij met Europa en het vrije reizen aldaar.
Uit eindelijk wordt besloten om de container met auto's naar Ullan Baator te vervoeren en vandaaruit een rondje Mongolie te doen. Een vaste route wordt niet gemaakt omdat we via nader inzicht tot de conclusie komen dat we de route moeten laten afhangen van het weer. Als het regent zijn de karresporen onbegaanbaar voor onze 2 wielers. Een buienradar is noodzakelijk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten